مقالات مقالات .

مقالات

ساخت حفاظ شاخ گوزنی

حفاظ شاخ گوزنی از پروفیل های آهنی با ضخامت 1 سانتی متر و توسط دستگاه تولید، ساخته می شود. این پروفیل ها توسط گیوتین دستگاه تولید حفاظ شاخ گوزنی، بر اساس اندازه ‌های محل نصب و به صورت اریب برش خورده و توسط دستگاه خم، حالت داده می ‌شوند.

سپس این پروفیل‌ ها توسط یکی از دو روش جوش الکترود یا جوش CO2 در شابلون به هم جوش می خورند. جوش CO2 معمولا نسبت به جوش الکترود برتری دارد. زیرا جوش الکترود مقاومت پایین ‌تری داشته و به صورت نقطه ‌ای در محل مورد نظر اجرا می ‌شود. همچنین امکان جدا کردن و شکستن آن بعد از تولید بالاتر است و رنگ ‌آمیزی روی جوش الکترود نیز کار راحتی نخواهد بود. اما جوش CO2 در دو طرف کار انجام شده، مقاومت بسیار بالاتری داشته و رنگ ‌آمیزی روی آن نیز به راحتی انجام می ‌شود. قیمت جوشکاری CO2 هم گران ‌تر از جوشکاری الکترود می باشد.
در آخر، سر شاخه ‌های حفاظ توسط فارسی ‌بر به طول 2 الی 4 سانتی متر برش خورده و تیز می ‌شوند. پس از اتمام برش، جوشکاری و چربی ‌زدایی از حفاظ، آن را توسط پیستوله و یا با قرار دادن در وان رنگ، رنگ‌ آمیزی نموده و در کوره قرار می ‌دهند. البته آموزش ساخت نرده شاخ گوزنی کاری تخصصی بوده و نیاز به ابزارهای بسیار خاص دارد.ساخت حفاظ شاخ گوزنی به دانش و مهارت نیاز دارد. متخصصین این حوزه، بعد از بریدن میلگردها در اندازه های موردنظر، اقدام به خم کاری و فرم دهی آنها می کنند. این کار را با استفاده از دستگاه های مخصوصی انجام می دهند. در ادامه، شاخک های حفاظ را بر روی بدنه آن جوش می دهند. در نهایت هم حفاظ را شستشو داده و رنگ آمیزی می کنند. تولید کننده های حفاظ شاخ گوزنی با استفاده از روش های مختلفی این محصول را می سازند. این اختلاف روش ها باعث می شود تا کیفیت حفاظ ساخته شده متفاوت باشد. تغییرات موجود در روش ساخت حفاظ شاخ گوزنی باعث می شوند تا محصول نهایی از نظر کیفیت، نوع رنگ کاری و نحوه جوشکاری تفاوت داشته باشد.

نصب حفاظ شاخ گوزنی کار ساده ای نیست و به تجربه و تخصص نیاز دارد. به همین علت، در ابتدا کارشناسان فنی به بررسی وضعیت دیوار می پردازند و بهترین روش را برای نصب حفاظ شاخ گوزنی انتخاب می کنند. این عملیات رایگان بوده و هزینه ای برای مشتری ندارد. با توجه به شاخک های تیز و برنده ای آن، امکان ایجاد آسیب های مختلف وجود دارد. به همین دلیل باید توسط نصاب ماهر و باتجربه، نصب شود تا بتوان به راحتی، آسیب های موجود را کاهش داد.
برای نصب حفاظ شاخ گوزنی سوراخ هایی به قطر 10 میلی متر بر روی دیوار ایجاد می گردد. سپس قطعات فلزی به طول 15 سانتی متر به عنوان میخ در سوراخ کوبیده می شود، تا زمینه ی اتصال بین حفاظ شاخ گوزنی و دیوار را فراهم کند. بهتر است برای نصب حفاظ شاخ گوزنی برای اینکه ایستایی خوبی داشته باشد، طول حفاظ حداقل 4 سانتی متر یکدیگر را پوشش دهد. حفاظ شاخ گوزنی در قسمت های بیرونی و لبه های خارجی دیوار نصب می شود. پس از نصب کردن روی دیوار اگر فشار کمی به حفاظ وارد شود، باعث لغزش می گردد. به همین دلیل سارقان نمی توانند از حفاظ بالا روند. زیرا اگر حفاظ ثابت باشد به عنوان تکیه گاه سارقان می توانند از آن استفاده کنند و بالا بروند.

حفاظ شاخ گوزنی به هر اندازه که دارای تراکم بیشتر و طول شاخه های بلند تری باشد، وزن آن نیز بالاتر خواهد بود. بهتر است که برای امنیت بیشتر ساختمان از حفاظ هایی که دارای وزن استاندارد هستند، استفاده گردد. حفاظ شاخ گوزنی سبک دارای تراکم کمتری می باشد. برای ساخت حفاظ شاخ گوزنی از میلگرد شماره 10 (قطر 10 میلی متر) استفاده می شود. ابتدا این میلگردها را برش داده و پس از برش و تیز کردن سطح آنها با کمک دستگاه های مخصوص، حفاظ را فرم می دهند تا پس از جوشکاری حفاظ شاخ گوزنی دارای کیفیت بالایی باشد.

حفاظ های شاخ گوزنی به هر اندازه که دارای تراکم بیشتر و طول شاخه های بلند تری باشند، وزن آنها نیز بالاتر خواهد بود. بهتر است که برای امنیت بیشتر ساختمان از حفاظ هایی که دارای وزن استاندارد هستند، استفاده شود. حفاظ های شاخ گوزنی سبک دارای تراکم کمتری هستند. برای حفاظ شاخ گوزنی از میلگرد شماره ۱۰ استفاده می شود. به این معنا که میلگرد به کار برده شده برای ساخت این نوع حفاظ ها دارای قطری به اندازه ۱۰ میلیمتر می باشد. ابتدا این میلگردها را برش داده و پس از برش و تیز کردن سطح آنها با کمک دستگاه های مخصوص این حفاظ ها فرم داده می شوند تا پس از جوشکاری حفاظ شاخ گوزنی دارای کیفیت بالایی باشد.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ساعت: ۰۱:۳۳:۲۱ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)