مقالات مقالات .

مقالات

سفری ارزان به کشور هفتاد ودو ملت؛ هندوستان

لازم باشد بیشتر از یک ماه وقت صرف کنید. هند یکی از ارزان ترین و به صرفه ترین کشورهای جهان برای سفر کردن است.
معابد بیشماری در این سرزمین به چشم می خورند که نه تنها به لحاظ قدمت تاریخی حائز اهمیت هستند، بلکه بیانگر فرهنگ، آداب و رسوم بسیار در بین مردم این کشور بوده و می توان گفت که هیچ یک از آنها شبیه دیگری نیست. مراسم آئینی و جشن های متنوعی که در فصول مختلف سال برگزار می شوند، از جنبه های دیدنی این کشور به شمار می روند. اقلیم های سرسبز، کوهستان های با پوشش جنگلی وسیع در شمال هندوستان و شهرهای جنوبی و سواحل زیبای اقیانوس هند، با آب و هوای استوایی جاذبه های طبیعی کشور هندوستان را تشکیل می دهند.
پایتخت کشور هند، دهلی نو نام دارد. کشور هند با جمعیت یک میلیارد و سیصد و نود میلیون نفری خود، پس از کشور چین، پرجمعیت ترین کشور دنیا محسوب می شود. در این کشور به چند زبان بسته به مناطق مختلف آن صحبت می شود. مهم ترین زبان های رایج در این کشور زبان هندی و مرآتی هستند اما در شهرهای مختلف، زبان هایی چون تلگو، اردو و حتی زبان دری نیز صحبت می شود. این در حالی است که بسیاری از مردم این کشور به زبان انگلیسی مسلط هستند و در مراودات خود با مسافران به راحتی به گفتگو می پردازند.
واحد پول این کشور روپیه هند است که در حال حاضر، هر روپیه برابر با تقریبا ۵۶۰ تومان و هر دلار آمریکا برابر تقریباً ۷۶ روپیه است. واحد پول هند تقریبا برای سفر ایرانیان ارزان محسوب میشود و بسیاری از ایرانی ها برای تحصیل دانشگاه های هند را انتخاب می کنند. کشور هند از ارزان ترین کشورها برای سفر ایرانیان محسوب میشود
ویزای کشور هند:
در حال حاضر دو نوع ویزای مسافرتی برای کشور هندوستان وجود دارد. یکی ویزای لیبل دار که از طریق برچسب در پاسپورت ارائه می شود و نوع دیگر ویزای الکترونیک است. برای اخذ ویزای الکترونیک می توانید از طریق دفاتر گردشگری و آژانس های مسافرتی به راحتی اقدام به اخذ ویزا نموده و نیازی به حضور در سفارت ندارید. یکی از مزایای ویزای توریستی الکترونیک این است که از طریق آن می توانید در مدتی که ویزای شما اعتبار دارد، چندین بار وارد خاک هندوستان شوید. در حال حاضر، ویزای توریستی پنج ساله و یک ساله چندگانه (مالتیپل) برای این کشور ارائه می شود، که در طول این مدت می توانید چندین بار به هند سفر کرده و در هر بار ورود به هندوستان، تا نود روز در آن اقامت نمائید.
دیدنی های کشور هندوستان:

همان طور که اشاره شد، این کشور مکان های فراوانی برای بازدید دارد، شمال کشور هند، بخشی از رشته کوه هیمالیا را در خود دارد که شامل ایالات هیماچال پرادش، آروناچال پرادش، جامو کشمیر، سیکیم و اوتارکاند می شود، همین طور شهر پنجاب و هاریانا نیز در این قسمت واقع شده اند. رود گنگ در شمال هند قرار دارد که مراسم سوزاندن اجساد مردگان و آیین ها و جشن هایی را در طول سال شامل می شود. مهم ترین جاذبه گردشگری هندوستان که حتما نام آن به گوشتان خورده است، امارت تاج محل واقع در شهر آگرا، در دویست کیلومتری شهر دهلی قرار دارد. این امارت یکی از مهم ترین اماکن تاریخی و سیاحتی است.

وسیع ترین شهر هند بمبئی است و در نزدیکی آن شهرپونا قرار دارد که از یکی مهم ترین و زیباترین شهرهای این کشور می باشد. شهر ساحلی مهم این کشور گوا نام دارد و ایالت کرالا در جنوب هند نیز مکان های دیدنی بسیاری دارد.
منبع : https://www.eligasht.com/


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۲۶:۴۷ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)