مقالات مقالات .

مقالات

تعمیر کاتالیزور

در ابتدا و انتهای آن لوله های پهنی وجود دارند که از یک سمت به خروجی اگزوز و از سمت دیگر به خروجی منیفولد موتور وصل می‌شوند. این قطعه، گازهای سمی حاصل از احتراق خودرو را به گازهای بی‌ضرر تبدیل می‌کند. با این کار مانع از آلودگی هوا می‌شود. مبدل‌ها در انواع مختلفی وجود دارند.

واکنش‌های شیمیایی هر یک از مبدل‌ها با سایرین متفاوت است و به نوع موتور و سوخت مصرفی مبدل بستگی دارند. معمولا از مبدل‌های کاتالیستی در خودروها استفاده می‌کنند؛ اما این وسیله در لوکوموتیوها، هواپیماها، ژنراتورها و ... هم کاربرد دارد.

هنگامی که کاتالیزور اگزوز خراب می‌شود، گازهای سمی مانند مونوکسید کربن، اکسید نیتروژن و یا هیدروکربن‌ها در هوا پخش می‌شوند. این امر تاثیر مخربی بر محیط زیست دارد.

با وجودی که کاتالیزور یک قطعه بادوام است؛ اما می‌تواند به دلایل مختلفی آسیب ببیند. در این صورت با گذشت زمان کارایی خود را از دست می‌دهد. این امر علاوه بر آلودگی هوا، آسیب جدی به قطعات دیگر وارد می‌کند. بنابراین اگر کاتالیزور خودروی شما خراب شد، حتما برای تعمیر یا تعویض آن اقدام نمایید. برای تعمیر کاتالیزور فقط کافی است تا با شماره های درج شده در آگهی تماس بگیرید.
تعمیر کاتالیزور ماشین چینی
تعمیر کاتالیزور ماشین چینی ، راهکاری موثر برای کاهش آلایندگی این خودرو است. کاتالیزور ماشین چینی هم مانند کاتالیزور سایر خودروها، در قسمت ابتدایی اگزوز نصب می‌شود. چون این قطعه برای عملکرد مناسب خود به دمایی در حدود 800 درجه سانتی‌گراد نیاز دارد. قسمت‌های میانی و انتهایی اگزوز هم وظیفه دارند تا دما و صدا را کاهش دهند.

کاتالیست خودروهای چینی بخشی از سیستم اگزوز به شمار می‌رود. این بخش وظیفه دارد تا میزان آلایندگی گازهای خطرناک خروجی از اگزوز را کاهش دهد. به این صورت که گازهای سمی در اثر یک واکنش شیمیایی به گازهای بی‌خطر تبدیل می‌شوند. این واکنش در حین عبور گاز از شبکه لانه زنبوری رخ می‌دهد. در نهایت، گازهای بی‌خطر از اگزوز خارج می‌شوند.

عوامل مختلفی می‌توانند به کاتالیزور ماشین چینی آسیب وارد کنند. برای مثال شرایط منطقه ای که خودرو در آن رفت و آمد می‌کند، استارت زدن پی‌در‌پی، گرفتگی بیش از حد شبکه لانه زنبوری داخل آن، وجود اشکال در سرسیلندر و معیوب بودن سیستم جرقه‌زنی خودرو می‌توانند باعث خرابی کاتالیزور ماشین چینی شوند. برای تعمیر کاتالیزور ماشین چینی فقط کافی است تا با شماره های درج شده در آگهی تماس بگیرید.

https://silverbookco.com/


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۰۴:۱۱:۴۸ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)