مقالات مقالات .

مقالات

دلایل اصلی سرفه

حال آن که این ضدسرفه ها نه تنها تاثیر طولانی مدت ندارند، بلکه بدون عواقب جانبی نیز نخواهند بود.

ولی شما می توانید با انجام توصیه های زیر همان نتیجه را بدون ضرر دریافت کنید.در ضمن این ترکیبات خانگی در روند کلی بهبود شما نیز نقش بسیاری دارند:

۱- چای زنجبیل بنوشید.

زنجبیل به عنوان یک ضدالتهاب قوی گیاهی از اهمیت خاصی برخوردار است.بسیاری از مردم از چای زنجبیل برای کاهش درد گلو، التهاب سینه و سرفه استفاده می کنند.البته زنجبیل تازه نیز چنین تاثیراتی را داراست.

۲- سیر را خام یا پخته مصرف کنید.

سیر در واقع یک آنتی بیوتیک طبیعی اعجاب انگیز است که در مبارزه با سرماخوردگی و عفونت های تنفسی معمولی بسیار قوی عمل می کند.مصرف ۲ تا ۴ حبه سیر خام یا پخته و یا حتی استفاده از دو کپسول سیر در روز ازجمله توصیه های اکید متخصصین است.

۳- سوپ مرغ را فراموش نکنید.

همه ما به هنگام ابتلا به سرماخوردگی و سرفه از خوردن بعضی از مواد غذایی صرف نظر می کنیم، ولی در علم جدید، چندان اثری از پرهیز غذایی در این گونه بیماری ها دیده نمی شود.جالب تر آن که با توصیه هایی مواجه می شویم که پیش از این به مضر بودن آن ها معتقدبوده ایم؛ به عنوان مثال مصرف غذاهای آبکی و گرم مانند سوپ مرغ، انواع آش ها و سوپ های ساده همواره در طول بیماری سرماخوردگی، سینه درد و سرفه از جمله تجویزهای پزشکان بوده است، ولی امروزه افزودن ادویه جات تند مانند فلفل، پودر سیر و یا خود سیر و پودر کاری به این غذاها نیز توصیه می شود.متخصصین بر این عقیده اند که به هنگام سرفه های خلط دار این گونه مواد اخلاط موجود در شش هارا کنده و سبب خروج آن ها توسط سرفه می شود.این ترکیب به واقع یک اکسپکتورانت طبیعی محسوب می شود.

۴- چای بهترین مرهم سینه.

هنگامی که صحبت از مصرف چای به میان می آید، منظور فقط چای سیاه یا سبز نیست، بلکه چای هایا دم کرده های گیاهی موثر بر سرفه نیز مد نظرند.لذا نوشیدن دم کرده ی گل بابونه، یا گل ختمی و یا حتی ترکیب گل ختمی، زونا و شیرین برایبهبود سرفه توصیه می شوند.

۵- عسل اعجاز طبیعت.

اضافه کردن یک قاشق غذاخوری عسل به یک لیوان آب جوش و یا چای داغ به همراه چند قطره آبلیمو ترش تازه از جمله تسکین دهنده بسیار موثر سرفه است. لبته افزودن عسل به دم کرده ی بابونه نیز تاثیر آن را دو چندان می سازد.به طور کلی عسل بافت های تحریک شده را آرام می کند.

۶- ضد باکتری های گیاهی مصرف کنید.

آویشن، زونا و سیر همگی ضد باکتری بوده و مصرف آن ها در درمان سرفه های باکتریایی نیز بسیار موثراست.

۷- ژله دارهای طبیعی.

در طبیعت گیاهان بسیاری وجود دارند که بخشی از آن ها هنگامی که در مجاورت آب قرار می گیرد، ازخود موادی ژله ای خارج می کنند.این مواد ژله ای برای رفع سرفه های خشک، مرهمی مفید و موثر است.از جمله آن ها به قدومه، به دانه(دانه میوه به) و هم چنین گل ختمی می توان اشاره کرد.در صورتی که به مصرف مواد ژله ای به این طریق تمایل ندارید کافی است، چند عدد “به دانه” رادر دهان خود بگذارید و بمکید.به این ترتیب مواد ژله ای به دانه در اثر مجاورت با بزاق دهان خارج می شوند.

علایم همراه با سرفه
۸- نشاسته، نسخه ای قدیمی.

ترکیب نشاسته با آب جوش از جمله نسخه های قدیمی برای تسکین سرفه های خشک و سینه درد است.البته معمولاً برای مزه دار کردن این ترکیب به آن کمی شکر نیز اضافه می کنند.

۹- گل گاو زبان، ضد سرفه ای خلط آور.

بر خلاف نظر اغلب افراد که گل گاو زبان گیاهی آرام بخش و تسکین دهنده ناراحتی های عصبی می دانندباید خاطر نشان کرد که این خواص از جمله تاثیرات ثانوی این گیاه هستند و خاصیت اصلی آن ضدسرفه وخلط آور است. دلایل اصلی سرفه لازم به ذکر است انجام تجویزهای فوق تنها زمانی موثر واقع خواهند شد که نکته های زیر مورد توجه قرارگیرند:

۱- سیگار نکشید.

نه تنها ترک موقتی سیگار برای کاهش سرفه ضروری است، بلکه دوری از افراد سیگاری در این دوران از جمله ملزومات است.

۲- از داروی ضدسرفه مناسب استفاده کنید.

کاربرد داروی ضدسرفه در صورتی مجاز است که سرفه از نوع خشک باشد، زیرا قطع سرفه های خلط دار سببباقی ماندن اخلاط در راه های تنفسی شده و بیماری را طولانی تر و شدیدتر می کنند.لذا برای این گونه سرفه ها باید از داروهای خلط آور استفاده کرد، ولی اگر سرفه های خلط آور مانعاز خوابی راحت در شب می شوند، مصرف داروهای ضدسرفه لازم است.

دلایل به وجود آورنده‌ی سرفه
سرفه ی مزمن
۳- از عوامل حساسیت زا دوری کنید.

برخی از سرفه ها در اثر یک عامل حساسیت زا به وجود می آیند و مادامی که در معرض آنماده قرار بگیرید، سرفه شما هم ادامه خواهد داشت.

۴- تخلیه ی بینی از ترشحات.

این کار در طول بیماری سرماخوردگی یکی از بهترین اقدامات ضدسرفه و حتی جلوگیری از آن است، زیرا پیش ازاین که این اخلاط وارد حلق و دیگر راه های تنفسی شوند و سرفه ایجاد کنند، تخلیه می شوند.

گردآوری: پرشین وی


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ساعت: ۰۴:۴۷:۵۱ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)