مقالات مقالات .

مقالات

چرا ماشین در دور آرام می لرزد؟

تهویه مطبوع و سیستم الکتریکی است.

دور آرام اغلب چیزی است که باعث لرزش خودرو می شود. اگر وسیله نقلیه شما در دور آرام مشکل دارد که باعث لرزش های غیرمعمول یا احساس کندی می شود، آن را به عنوان یک فریاد برای کمک از ماشین خود در نظر بگیرید. این به شما می گوید که مؤلفه ای وجود دارد کهخراب شده یا در شرف خراب شدن است و باید به زودی به آن رسیدگی شود. به تعویق انداختن طولانی مدت ممکن است شما را درگیر تعمیرات پرهزینه کند.

لرزش خودرو در دور آرام اغلب منجر به عملکرد ضعیف ، مصرف سوخت ضعیف ، مشکل در راه اندازی و ممکن است نشان دهنده مشکل جدی در موتور باشد.

در زیر 6 مورد از رایج ترین دلایل لرزش موتور را برایتان قرار داده ایم :

1. انژکتورهای سوخت کثیف
امروزه وسایل نقلیه ماشین‌های پیچیده‌ای هستند که به گونه‌ای طراحی می‌شوند که تا حد امکان مصرف سوخت را بهینه کنند. یکی از راه‌هایی که این امر به دست می‌آید از طریق انژکتورهای سوخت فشار بالا است که مقدار بهینه سوخت را در زمان مناسب به سیلندر موتور می‌رسانند.

انژکتورهای سوخت در معرض دماهای بالا و فشار سوخت قرار می گیرند و با گذشت زمان، نازل های کوچک آنها که به عنوان پینتل شناخته می شوند ممکن است توسط کربن باقی مانده از فرآیند احتراق مسدود شود. انژکتورهای سوخت مسدود شده قادر به توزیع مقدار مناسب سوخت مورد نیاز برای احتراق نیستند یا الگوی اسپری قادر به ایجاد احتراق موفقیت آمیز نیست و در نتیجه عملکرد ضعیف و لرزش خودرو را ایجاد می کنند.
2. شمع های فرسوده ، سیم کشی شمع و کوئل
برای موفقیت فرآیند احتراق ، باید جرقه ای با مخلوط هوا و سوخت وجود داشته باشد. شمع ها ، سیم کشی آنها و سیم پیچ ها ولتاژ احتراق را در هر سیلندر ایجاد می کنند. شمع های فرسوده یا قدیمی در اثر رسوبات روغن یا کربن کثیف می شوند و قدرت ایجاد شده از اشتعال را تا حد زیادی کاهش می دهند.

با تعویض شمع های خود در هر 30000 تا 50000 مایل ، از جرقه کافی و عملکرد صحیح خودرو اطمینان حاصل می کنید ؛ به علاوه ، می‌توانید از آسیب به الکترودها جلوگیری کنید ، که ممکن است منجر به آسیب‌های قابل توجهی به سیستم احتراق شود. علاوه بر مشکلات موتور، اجزای احتراق آسیب دیده می توانند از دلایل لرزش خوذرو باشند . کوئل مانند شمع‌ها ، با گذشت زمان ، می‌تواند شروع به خراب شدن کند و باعث احتراق ناقص، روشن شدن چراغ چک و لرزش خودرو شود.
3. گرفتگی فیلترهای هوا از دلایل لرزش خودرو
همانطور که در جاده رانندگی می کنید ، فیلتر هوای موتور شما انواع آلاینده هایی را که می تواند برای موتور شما مضر باشد به دام می اندازد. با گذشت زمان این فیلترها پر از گرد و غبار، خاک و ذرات دیگر می شوند که از جریان هوای مناسبی که برای افزودن به مخلوط سوخت برای احتراق لازم است جلوگیری می کند. کمبود هوا باعث می شود وسیله نقلیه دچار مشکل شده و ممکن است منجر به لرزش خودرو و همچنین افزایش مصرف سوخت شود

4. نشتی خلاء
شیلنگ های زیر کاپوت ماشین شما به ایجاد خلاء برای هوا و سوخت با کمک یک دریچه گاز که سرعت موتور و جریان هوا را تنظیم می کند و خلاء در منیفولد ورودی کمک می کند. با گذشت زمان این شیلنگ های لاستیکی فرسوده می شوند و حتی ممکن است نشت کنند. هنگامی که هوا بیش از حد به مخلوط سوخت وارد می شود، موتور شروع به عملکرد نادرست می کند، باعث لرزش خودرو و افزایش دور در دقیقه می شود.


5. سنسور اکسیژن
سنسور اکسیژن بخشی از سیستم انتشار گازهای گلخانه ای و برای اندازه گیری میزان اکسیژن موجود در اگزوز است. این اطلاعات به رایانه خودرو ارسال می‌شود تا به محاسبه نسبت ایده‌آل هوا و سوخت برای کارآمدترین و تمیزترین فرآیند احتراق کمک کند. با گذشت زمان، قرار گرفتن مداوم در معرض گرما، رسوبات کربن یا عمر این قطعه می تواند باعث از کار افتادن سنسور شود. هنگامی که سنسور اکسیژن از کار می‌افتد، رایانه خودرو اطلاعات نادرستی دریافت می‌کند و ممکن است باعث لرزش خودرو شود .
6. دسته موتور
دسته های موتور ، موتور شما را به خودرو متصل می‌کنند. پایه های ضعیف یا شکسته نمی توانند موتور را در محفظه موتور محکم نگه دارند و در هنگام دور آرام لرزش ایجاد می کنند. اگر هنگامی که خودرو در حالت خنثی قرار دارد لرزش کاهش یابد، این می تواند نشان دهد که دسته های موتور از دلایل لرزش خودرو هستند.
https://westinal.com/


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ساعت: ۰۴:۵۰:۱۵ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)